Zarządzanie nieruchomościami
Oferowana przez nas usługa obejmuje:
1. Obsługę administracyjną:
- - nadzór nad utrzymaniem porządku i czystości części wspólnych,
- - przygotowanie i organizowanie zebrań wspólnoty,
- - przygotowanie uchwał i innych aktów wewnętrznych wspólnoty,
- - prowadzenie aktualnego wykazu właścicieli i najemców oraz ilościosób zamieszkujących,
- - negocjowanie warunków dostawy mediów, których cena nie jest objęta taryfą,
- - bieżącą obsługę prawną, (bez kosztów zastępstwa procesowego).
2. Obsługę techniczną:
- - prowadzenie książki obiektu budowlanego,
- - przechowywanie i archiwizację dokumentacji technicznej,
- - prowadzenie bieżącej ewidencji zgłoszeń usterek,
- - zlecanie i kontrolę usuwania usterek
- - nadzór nad przeprowadzaniem przeglądów okresowych,
- - kontrolę napraw i konserwacji,
- - przygotowanie planów konserwacyjnych i remontowych,
- - kontrolę realizacji prac konserwacyjnych i remontowych.
3. Obsługę księgowo-bankową:
- - prowadzenie księgowości (prowadzenie ewidencji księgowej właściwej dla wspólnot mieszkaniowych), przechowywanie dokumentacji księgowej,
- - prowadzenie rachunku bankowego i dokonywanie rozliczeń poprzez rachunek bankowy (w przypadku upoważnienia zarządcy nieruchomości do dysponowania rachunkiem bankowym),
- - prowadzenie sprawozdawczości zgodnie z przepisami,
- - sporządzanie planów gospodarczych i finansowych oraz sprawozdań z ich realizacji,
- - sprawdzanie faktur pod względem formalnym i rachunkowym
- - ubezpieczenie nieruchomości,
- - pobieranie i windykacja należności, wezwania do zapłaty,
- - zawiadomienia właścicieli o zmianie opłat w związku ze zmianą cen dostawców (woda, ogrzewanie, wywóz nieczystości).
W przypadku zawarcia umowy o administrowanie (zamiast o zarządzanie) nieruchomością księgowość byłaby prowadzona z wyłączeniem obsługi bankowej.
Spółdzielnia prowadzi nieprzerwanie działalność od ponad 56 lat. Posiadamy wykwalifikowaną kadrę - zatrudniamy łącznie 104 osoby w 3-ech pionach: finansowo-księgowym, technicznym i administracyjnym. Uprawnienia (licencję) zarządcy nieruchomości posiada 5 osób, a certyfikaty Min. Finansów do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych 2 osoby.
Spółdzielnia jest w posiadaniu sprzętu i oprogramowania niezbędnego do profesjonalnej obsługi gospodarki mieszkaniowej, w tym wspólnot mieszkaniowych (zintegrowany system informatyczny oparty na systemie Oracle).
Zarządzamy majątkiem o wielomilionowej wartości. W naszych zasobach znajduje się 171 budynków (mieszkalnych, usługowych, garaży) o łącznej powierzchni użytkowej 326.645 m2, w tym 124 budynki mieszkalne, w których znajduje się 6754 lokali mieszkalnych.
Spółdzielnia zajęła w 2011 roku 5 miejsce w rankingu najlepszych spółdzielni mieszkaniowych województwa mazowieckiego, przeprowadzonego przez Magazyn Gospodarczy Strefa Biznesu, a w 2013 roku tytuł Dobra Spółdzielnia 2013.